انعکاس مطبوعات دریزدفردا :
خاتمي از كدام امام و انقلاب سخن مي‌گويد؟

سيد مهدي قريشي
سرمقاله جام يزد:هفته گذشته سیدمحمد خاتمی در دیدار با اعضاء شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در بخشي از سخنان تأمل برانگيزشان گفتند : آنچه موجب می‌شود اصلاح‌طلبان قوی‌تر از قبل در صحنه بمانند این است که امروز مدعیان و احیانا متصدیان بی‌اعتقاد به انقلاب و راه امام(ره) و یا افرادی که از انقلاب پشیمان‌اند با تمام قوا در صدد مسخ و تحریف انقلاب‌اند، اگرچه در ظاهر خود را انقلابی می‌دانند.
اولاً با اقداماتي كه دكتر خاتمي!!! و دوستانشان در انتخابات انجام دادند ديگر چيزي به نام جبهه اصلاحات باقي نگذاشتند كه حالا بخواهند قويتر از قبل در صحنه بمانند .جالب اينجاست كه اعترافات دوستانشان را هم انكار و با تاكتيك فرار به جلو ديگران را متهم به مسخ و تحريف انقلاب مي كنند.
ثانياً اهانتها و تخريبهايي كه در دوران 8 ساله اصلاحات عليه امام راحل انجام شد و انحراف از مسير اصلي انقلاب در آن دوران هنوز از اذهان ملت شريف ايران پاك نشده كه آقاي خاتمي اكنون دم از اعتقاد به امام و انقلاب ميزنند . فراموش نكرده‌ايم هنگاميكه اكبر گنجي در مصاحبه با نشريه آلماني «تاگس اشپيگل» با بي شرمي تمام گفت «افكار امام خميني (ره) بايد به موزه تاريخ سپرده شود»؟! هيچكدام از آقايان امروزي مدافع خط امام (ره) واكنشي از خود نشان ندادند. يا وقتي كاريكاتور موهن از امام (ره) در روزنامه حيات نو به چاپ رسيد همگي سكوت نمودند . عبدالكريم سروش در چه دوراني مدعي شد "حكومت ديني جلوي رشد علمي مردم را مي گيرد” . همين دوست جناب خاتمي ، آقاي حجاريان كه اكنون معترف به اشتباهات خود شده مي‌گفت " قدرت با دين در آميخته و نقد قدرت نيز از معبر نقد دين رسمي ميگذرد” يا يك عضو مركزي حزب مشاركت هدف از انقلاب اسلامي را تنها در تحقق “جمهوريت” منحصر نمود و ... كجاي اين اظهارات و نوشته ها با خط امام سازگار بود كه برخي سكوت نمودند و هيچ حرفي در دفاع از امام(ره) به زبان نياورند.
هنگاميكه در نشريات دوم خردادي شهادت امام حسين(ع) را نتيجه خشونت جدش رسول خدا(ص) در جنگ هاي بدر و احد تبليغ مي‌كردند يا مي نوشتند «قوانين اسلامي متعلق به 14قرن پيش بوده و جوابگوي مشكلات جوامع كنوني نيست»و يا «تفكر شيعه موجب انحطاط مملكت ما و مانعي براي دموكراسي است»؟ آقاي خاتمي به عنوان يك روحاني از ذريه سادات چه دفاعي از اسلام و انديشه هاي حضرت امام (ره) نمودند .
راه دور نرويم ، در ايام تبليغات انتخاباتي همايشي با عنوان موج سوم توسط حاميان مشترک خاتمی و میرحسین موسوی برگزار شد كه يکی از بی سابقه ترین توهین ها به ساحت مقدس حضرت امام خمینی(ره) در حضور همين آقايان اتفاق افتاد .در این مراسم، کلیپی با عنوان "از گذشته تا امروز" به نمایش درآمد كه تصاوير چهره هاي برجسته سياسي و انقلابي از زمان مشروطه تا انقلاب اسلامي و برخي اصلاح طلبان پخش شد .هنگام پخش تصاویر مربوط به خبر اعلام ارتحال ملکوتی امام خمینی جوانان حاضر در سالن با شنیدن صدای گوینده خبر که گفت: "روح بلند پيشواي مسلمانان و رهبر آزادگان جهان ، حضرت امام خميني به ملكوت اعلا پيوست " یک صدا شروع به سوت و کف زدن کرده و به شادی و پایکوبی پرداختند كه آقايان مدعي حمايت از خط امام هيچ واكنشي از خود نشان ندادند.
و صدها توهين و انحراف ديگر كه قلم از نگارش آن شرمسار است و توسط همين مدعيان دروغين اصلاح طلبي مطرح شد كه عكس العملي را از مدافعان خط امام (ره) شاهد نبويم.
بد نيست آقاي خاتمي و دوستان سبز رنگشان مشخص كنند منظورشان از امام كدام امام بوده و از كدام انقلاب صحبت مي كنند؟ با خط كدام امام ارتباط گرفته اند و با انقلاب مخملي چه رابطه اي دارند؟ شايد اين همه تناقض در رفتار و گفتار باعث شود شائبه اينكه منظورشان امام خميني(ره) و انقلاب اسلامي ايران نبوده و امام و انقلاب ديگري را در نظر داشته اند در اذهان متبادر گردد .
آقاي خاتمي در جلسه مذكور صحبتهاي جالب ديگري هم افاضه فرموده‌اند كه نقد آن در اين مجال نمي گنجد ولي با يك سخن ايشان كاملاً موافقم كه گفته اند "به صراحت تأکید می کنم حذف دلبستگان به انقلاب با این عناوین و روشهای بی اساس که از سوی جریانی خاص دنبال می شود بزرگ ترین توطئه علیه جمهوری اسلامی است و نتیجه آن سوق دادن نیروهای اجتماعی به سوی جریاناتی است که با اصل انقلاب و نظام در تعارض اند." اين دقيقاً همان كاري بود كه ايشان به همراه برخي دوستان و همفكرانشان قصد انجام آنرا در انتخابات داشتند كه با ياري خداوند و توجهات وليعصر(عج) و رهبري شايسته مقام معظم رهبري در اين پروژه شكست خورده و دشمنان نظام و انقلاب را هم مأيوس نمودند.

یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا